Učebný plán, osnovy a organizácia
Informácia o Akreditovanom kontinuálnom vzdelávaní pre pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení
Oborný zamestnanec
Názov vzdelávacieho programu
Odborný zamestnanec ako aktér psychosociálneho rozvoja detí a žiakov
Druh kontinuálneho vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Forma kontinuálneho vzdelávania
Kombinovaná forma kontinuálneho vzdelávania (prezenčná forma a dištančná forma – v pomere 30 hodín prezenčne a 10 hodín dištančne)
Názov kategórie
psychológ, školský psychológ,špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg
Kariérový stupeň
samostatný odborný zamestnanec,odborný zamestnanec s prvou atestáciou, odborný zamestnanec s druhou atestáciou
Počet kreditov
8 kreditov za účasť na aktualizačnom kontinuálnom vzdelávaní,3kredity za spôsob ukončenia vzdelávania – záverečná individuálnaprezentácia pred 3-člennou skúšobnou komisiou. Spolu 11 kreditov
Hlavný cieľ
Aktualizovať, prehĺbiť a rozšíriť profesijné vedomosti a kompetencie odborných zamestnancov v oblasti podpory psychosociálneho rozvoja detí a žiakov s dôrazom na ich well-being a sociálno-emocionálne zdravie v súlade s najnovšími poznatkami slovenskej a medzinárodnej vedy.
Špecifické ciele
– aktualizovať teoretické poznatky o psychosociálnom rozvoji detí a žiakov v súlade s najnovšími vedeckými poznatkami a výsledkami výskumov slovenskej a medzinárodnej vedy
– prehĺbiť si poznatky o stratégiách primárnej prevencie a včasnej intervencie pri riešení problémov detí a žiakov v správaní a o ich optimálnom psychosociálnom rozvoji
– poznať teoretické a praktické vedomosti a osvojiť si zručnosti v súvislosti s uplatňovaním medzinárodnej učebnej pomôcky a výchovno-preventívneho programu psychosociálneho rozvoja Druhý krok v školách a v školských zariadeniach
Pedagogický zamestnanec
Názov vzdelávacieho programu
Podpora psychosociálneho rozvoja detí a žiakov
Druh kontinuálneho vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Forma kontinuálneho vzdelávania
Kombinovaná forma kontinuálneho vzdelávania (prezenčná forma a dištančná forma – v pomere 40 hodín prezenčne a 20 hodín dištančne)
Názov kategórie
učiteľ,vychovávateľ,pedagogický asistent
Názov podkategórie
učiteľ pre predprimárne vzdelávanie (učiteľ materskej školy)učiteľ pre primárne vzdelávanie (učiteľ prvého stupňa základnej školy)
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie (učiteľ druhého stupňa základnej školy)
asistent vychovávateľa
asistent učiteľa
Kariérový stupeň
samostatný pedagogický zamestnanecpedagogický zamestnanec s prvou atestáciou
pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou
Počet kreditov
Spolu 15 kreditov
12 kreditov za účasť na aktualizačnom kontinuálnom vzdelávaní,
3kredity za spôsob ukončenia vzdelávania – záverečná individuálna
prezentácia pred 3-člennou skúšobnou komisiou.
Hlavný cieľ
Aktualizovať, prehĺbiť a rozšíriť profesijné vedomosti a kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti podpory psychosociálneho rozvoja detí a žiakov s dôrazom na ich well-being a sociálno-emocionálne zdravie v súlade s najnovšími poznatkami slovenskej a medzinárodnej vedy.
Špecifické ciele
– aktualizovať teoretické poznatky o psychosociálnom rozvoji detí a žiakov v súlade s najnovšími vedeckými poznatkami a výsledkami výskumov slovenskej a medzinárodnej vedy
– prehĺbiť si poznatky o stratégiách primárnej prevencie a včasnej intervencie pri riešení problémov detí a žiakov v správaní a o ich optimálnom psychosociálnom rozvoji
– poznať teoretické a praktické vedomosti a osvojiť si zručnosti v súvislosti s uplatňovaním medzinárodnej učebnej pomôcky a výchovno-preventívneho programu psychosociálneho rozvoja Druhý krok v školách a v školských zariadeniach
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Garant
Eva Gajdošová, prof., PhDr., PhD., pracovníčka Fakulty psychológie Paneurópskej vysokej školy v Bratislave, štatutárny zástupca občianskeho združenia PROFKREATIS plus, držiteľka certifikátov pre podporu mentálneho zdravia detí, ako aj certifikátu trénera v medzinárodnom preventívnom programe Druhý krok získaného v medzinárodnej organizácii Committee for Children, Seattle, USA v r. 2004, overovateľka efektívnosti preventívneho programu v slovenských materských a základných školáchGarant spĺňa požiadavky §43 ods.4, 5 Zákona č.317/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Lektori
Doc. PhDr. Marta Valihorová, Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
PhDr. Gabriela Herényiová, PhD., Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
PaedDr. Mária Barancová, Súkromná pedagogická a sociálna akadémia v Bratislave
Personálne zabezpečenie je v súlade s čl. 2 ods. 12 Smernice 18/2009 -R a kvalifikačné požiadavky, lektorské skúsenosti a odborné požiadavky na lektorov sú zabezpečené v takej miere, ktorá je predpokladom kvality poskytnutého kontinuálneho vzdelávania.