Komu je program určený?
Na prvom mieste sú DETI!
Program DRUHÝ KROK učí deti prostredníctvom vyškolených učiteľov a psychológov poznávať seba a iných, byť empatickými a solidárnymi a naučiť sa spolupracovať v tímoch. Deti v rámci úloh programu zisťujú, aké dôležité je vzájomne si pomáhať, kvalitne spolupracovať či vytvárať dobré interpersonálne vzťahy. Takto sa pripravujú na život dospelého bez zlých spomienok na šikanovanie či agresivitu v detskom veku, ktoré môžu preukázateľne poznačiť ich osobnostný rozvoj.
Tento program je určený hlavne pre deti v materských školách a na 1. stupni základných škôl.
Bez učiteľov by to nešlo!
Program DRUHÝ KROK poskytuje učiteľom potrebné informácie, vedomosti a zručnosti pre prácu s rozvíjaním sociálno-emocionálnych a morálnych
kompetencií detí na vyučovacích hodinách a v práci s učebnými pomôckami, avšak závisí pravdaže od osobnosti učiteľov ako dokážu s deťmi reálne pracovať, vypočuť si ich, a pomôcť im zvládať emócie a meniť prežívanie a správanie.
DRUHÝ KROK je učebnou pomôckou, podľa ktorej učiteľ na vyučovacích hodinách počas celého roku postupuje. Modelové situácie zo života detí sú zachytené na veľkoformátových fotografiách, ktoré pre potreby výchovy a vzdelávania vybrali skúsení odborníci psychológovia.
Do programu sa môžu zapojiť:
- Učitelia materských škôl
- Učitelia I. stupňa základných škôl
- Psychológovia
- Špeciálni pedagógovia
- Výchovní poradcovia
- Koordinátori prevencie
- Sociálni pracovníci
V prípade, ak máte záujem absolvovať odborné školenie a získať certifikát pre prácu s programom DRUHÝ KROK, navštívte sekciu Pre učiteľov a školy.
Pomáhame aj rodičom.
Program DRUHÝ KROK pomáha nielen deťom, ale aj ich rodičom. V súčasnej uponáhľanej dobe môže byť pre rodičov nesmiernou pomocou, ak sa ich dieťa zdokonalí v sociálnych a komunikačných zručnostiach práve vďaka škole a pedagógom. Zároveň, vzhľadom na to, že rodičia častokrát nevedia, čo ich dieťa v škole prežíva, získajú aspoň istotu, že ak by sa ich dieťa stretlo napríklad so šikanovaním či násilím, nebude sa báť o tom rozprávať, riešiť ho spolu s dospelými, zvládať krízy a náročné životné situácie.
Takto sa vzniknuté problémy jednoduchšie a hlavne rýchlejšie vyriešia.
Je potrebné vytvoriť deťom také školské prostredie, aby do školy chodili s radosťou.