Lektori
Prof. PhDr. Gajdošová Eva, PhD.
Vyštudovala pedagogickú psychológiu v kombinácii s jazykom anglickým na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Od roku 1981 až do roku 2011 pracovala na
Katedre psychológie ako vysokoškolský učiteľ so zameraním na školskú psychológiu (poruchy správania, špecifické a vývinové poruchy učenia, sociálna psychológia školy, sociálno-psychologický výcvik,
preventívne programy, metódy školskej psychológie, teoretické a praktické otázky výchovno-preventívneho programu DRUHÝ KROK). Na Filozofickej fakulte UK získala aj titul PhD. a Prof.
Od januára 2012 pôsobí ako vysokoškolský učiteľ na Fakulte psychológie Paneurópskej vysokej škole v Bratislave, kde garantuje Študijný program Školská a pracovná psychológia v magisterskom štúdium
3.1.9. Psychológia a je tiež garantkou doktorandského štúdia Školská psychológia .
Je spoluzakladateľka Asociácie školskej psychológie SR a ČR, v ktorej bola v rokoch 1998 – 2000 jej predsedkyňou. Je členkou EFPA Standing Committee Psychology in Education –
N.E.P.E.S. v Bruseli, členkou Medzinárodnej asociácie školskej psychológie ISPA a predsedkyňou občianskeho združenia PROFKREATIS plus.
Z jej iniciatívy sa založila Súkromná základná škola a Súkromná stredná odborná škola pedagogická a sociálna, v ktorej nielen vychádzajú z nového trendu pozitívnej psychológie a pedagogiky, ale sú školami s inkluzívnou edukáciou.
Je držiteľkou certifikátu trénera v preventívnom programe proti násiliu v školách SECOND STEP (v slovenskej modifikácií DRUHÝ KROK) získaného od CommitteeforChildren, Seattle, USA v r. 2004 a hlavným koordinátorom vzdelávania v tomto programe.
Je psychologičkou v Súkromnom centre poradenstva a prevencie, Sklenárova 1, Bratislava.
Je štatutárnym zástupcom občianskeho združenia PROFKREATIS so sídlom v Ružovej doline 29 v Bratislave. Organizuje intervenčné programy pre žiakov a učiteľov (program riešenia
konfliktov na školách, program k tolerancii a znižovaniu agresivity na školách, program emocionálnej a sociálnej inteligencie na školách).
Pôsobila aj ako lektorka po vzdelávaní manažérov a vedúcich pracovníkov Úradu vlády SR, Ministerstva zahraničných vecí SR, Ministerstva školstva SR, Ministerstva výstavby a regionálneho
rozvoja SR a v Inštitúte verejnej správy.
__________________________________
PhDr. Herényiová Gabriela, PhD.
Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Od roku 1982 až doteraz pracuje na Filozofickej fakulte ako vysokoškolský učiteľ
školskej a pedagogickej psychológie.V rokoch 2004 až 2007 sa absolvovala výcvik v oblasti rodinnej terapie v Prahe. Je členkou Medzinárodnej asociácie školskej psychológie
(ISPA) a zastupuje Asociáciu školskej psychológie (AŠP) SR a ČR v tejto organizácii, ktorá každoročne organizuje kolokviá v rôznych krajinách sveta.
Zúčastňovala sa na realizácii humanistickej Školy priateľského partnerstva, v ktorej výskumne overovala opodstatnenosť funkcie a pôsobenia školského psychológa priamo na školách a možnosti zavedenia
humanistických prvkov do našich škôl. Je držiteľkou certifikátu v preventívnom programe proti násiliu v školách SECOND STEP (v slovenskej modifikácií DRUHÝ KROK)
získaného od CommitteeforChildren, Seattle, USA v r. 2004.
Organizuje intervenčné programy pre žiakov a učiteľov (program riešenia konfliktov na školách, program k tolerancii a znižovaniu agresivity na školách, program emocionálnej a sociálnej
inteligencie na školách).
___________________________________
Doc. PhDr. Marta Valihorová, CSc.
Vyštudovala odbor psychológia – pedagogika na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, kde vykonala rigoróznu skúšku a získala titul PhDr.,
ako aj obhájila kandidátsku prácu a získala titul CSc.. Titul Doc. získala v roku 1995 na Filozofickej fakulte Mateja Bela v Banskej Bystrici. Od roku 1996 absolvovala rôzne kurzy ako
Muzikoterapia, Adlerova terapia, Satirovej terapeutický rodinný kurz. Od roku 1974 pôsobila ako odborný asistent na Pedagogickej fakulte, neskôr sa stala vedúcou kabinetu psychológie. V roku
1984 pôsobí na Filozofickej fakulte Mateja Bela v Banskej Bystrici na katedre psychológie. Za túto svoju pôsobnosť bola dvakrát vedúcou katedry psychológie a prorektorkou pre pedagogickú činnosť.
Zúčastňovala sa mnohých zahraničných aktivít ako aj medzinárodných podujatí v Bostone, Melbourne, Egeri či Instanbule. Je členkou redakčnej rady „Pedagogická revue“,
„Školský psychológ“ či „Múzy v škole“. Takisto je členkou ISPA a predsedníčkou Asociácie školskej psychológie SR a ČR.